Firsttajmer !

Så här ser alltså en nöjd fiskare ut. Tredje kvällen, första firren med mitt vackra kastspö ! Denna lilla aborre var nog lika förvirrad som jag när han blev uppdragen ur tryggheten sin, stackarn. Tror det var säkert 6-7 år sedan jag fiskade för att faktiskt fånga. Vanligtvis sitter jag där med mitt metspö utan mask på kroken mest bara för lugnet och sällskapets skull.
(även den här bilden har jag lånat av min snälla mamma -)


Efter att ha suttit på Vännäs konstförenings utställning halva dagen och sedan traskat runt i höggräs, skogssnår och träskmark i kanske fyrti minuter innan vi hittade något fiskebart vatten så däckade jag ganska bums när jag kommit hem, kläder å allt. Typ.
I morgon är det då midsommar och det spås finfint väder, vilket är helt ok med mig. Väntar mig härligt folk och god mat, tror nog inte att jag blir besviken.
Puss på er folket ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0