Huvudvärk

och jag skyggar ljuset
flyr människor och liv
ljudet - som ett oljud,

mer som konstant klagan
mindre men stigande - åh, sluta, snälla
pulserande i varje långsam stund

instängd under mjuka tyger
doftar, låtsas vara vatten
- Tar det slut, när Du gör det ?



Därför har jag sovit hela dagen, och är ledig från fokus. Tänker inte sjukskriva mig, har ju natukunskap senare, efter kaffet. Åh, kaffe.
Veckan har börjat men den gör inte som jag vill.

Igår kväll skulle jag och Lisa se på Criminal Minds, och vi hann väl med något avsnitt, kanske tre(?) innan vi gav upp för att jag somnade till hela tiden. Lägger mig i ställer i sängen, men känner mig då helt klarvaken - frustrerande, men vad gör man? Man försöker och varvar varje timma med att läsa ut en god bok, dricka några koppar te.. i slutändan var det ändå Gennadij Ajgi som lyckades vagga mig till sömns, men då verkade det inte som att jag skulle kunna vakna igen.

Men det har jag ju gjort. Såklart.
God morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0