Oh my God - yes ? - blablablabla .. ..

Jag funderar mycket, nästan konstant. Ifrågasätter, försöker förstå, hitta anledningar till varför saker händer, varför saker fungerar och är som de är och varför andra människor gör och känner saker annorlunda än vad jag gör. Jag vill Veta, men det kommer jag aldrig att göra när det kommer till vissa saker - särskilt Annat Folk. Jag kommer nog aldrig förstå allt, och det inser jag ju, så därför måste jag alltid fundera ännu mer, ännu längre, många olika teorier för det är alldeles för lätt att bestämma sig för att Så Här Är Det och tro att man vet rätt fastän det egentligen är omöjligt att Veta Nåt helt säkert. Det varierar ju förstås också och beror ju mest på vad Saken är för nåt.

Sakerna jag funderar över är många - saker i allmänhet som typ materialet i suddet och varför det smular och varför man kan knåda ihop smulorna igen, men bara med vissa sudd och vart kommer materialet i suddet ifrån och varför heter det sudd (jag tycker mycket om det ordet, suddsuddsuddsuddasudd) och varje liten fråga leder till fler funderingar, lite som grenar på ett träd och det tar aldrig slut ..
 
Mest funderar jag över Världen, inte så mycket Min Värld, utan den andra, utanför mig. Vår Värld som vi delar på, eller Andras Värld och varför den ser ut som den gör för just den personen. Sen tycker jag att Vår Värld är mycket vacker också, det finns så otroligt mycket att vara lycklig över och så otroligt mycket att fascineras av och det tycker jag man ska låta sig göra. Fascination leder ofta vidare till extrema funderingar som kan pågå i dagar och fylla ett helt skrivblock eller en hel natt.

Även om jag skriver en hel del så har jag blivit dålig på att anteckna mina funderingar. Förr i ti'n så skrev jag Allt, nästan Allt Som Fanns(!!) men sedan puberteten drog igång ordentligt så har jag funderat..nästan lite för mycket. Och mycket har fastnad i huvudet och vill inte längre ut på papper eller bildas till ord. Men jag ska tränatränaträna. Ni kommer nog att få stå ut med en hel del ordbajsande - fast det kanske ni redan gjort, vadvetjag ? Något att fundera över kanske, haha ..


Spotify♥

Kanske är det därför jag har svårt att sova..?


Kommentarer
Postat av: Albin

Write MOAR!

2011-04-15 @ 04:43:16
Postat av: Flisan

MOAR!

å roli är ja å, hehehe

2011-04-15 @ 05:19:52
URL: http://iamgoddamnit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0