..men SNÄLLA råna Barbie !!

Jag läser inte bloggar - eller jo, mammas, systeryster och lyckans och bara det någon gång då och då men ibland..
Ibland skrämmer verkligheten vett och sans ur min kropp och jag vill gråta, för vad är det för värld mina barn ska växa upp i med dessa såkallade förebilder ? OCH JAG SKÄMS över vad vi tillsammans låtit oss bli.

Jag är inte TRÖTT PÅ ÖVERKLASSEN men jag är trött på dess ignorans, och JA, om du rånar dem så är jag säker på att du har en jävla bra anledning också.


Egentligen vill jag inte uppmärksamma denna enorma idioti men det är svårt att låta bli att stanna upp och peka fingret på någon som på öppen gata slår en annan medvetslös.. och det är vad som händer.

Ser ni det ?


I had to comment -
Ta en titt på de mest välmående och framgångsrika IMPERIUM som världen skådat och insé att människan  har mycket att lära - framförallt om SOLIDARITET, JÄMLIKHET, OMTANKE, RESPEKT.
Lite fakta som kanske t.o.m du kan förstå dig på. LÄS MER. LÄS RUNT. Försök förstå min poäng; http://www.4to40.com/encyclopedia/index.asp?id=11
På samma sätt som rädsla och okunskap skapar KRIMINALLITET så skapar det också FIENTLIGHET oss människor emellan, så Snälla, Älskade, Fantastiska Sverige - VAR VILLIGA ATT LÄRA OCH UTVECKLAS FRAMÅT -TILLSAMMANS-!!
So I quote;
"The first man who, having enclosed a piece of land, thought to himself of saying This is mine, and found people simple enough to believe him, was the real founder of civil society. From how many crimes, wars, and murders, from how many horrors and misfortunes might not any one have saved mankind, by pulling up the stakes, or filling up the ditch, and crying to his fellows: Beware of listening to this imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself belongs to nobody."
Det här är första gången jag läst och än mindre kommenterat på din blogg och om din idé är att röra upp liv för att tjäna pengar på att kränka de mindre lyckligt lottade så lyckas du ju bra med det (Good for you!), men det här är ju idiotiskt. Du är tydligen idiotisk. You just pulled a major DERP on our society.
Ta en titt på de mest välmående och framgångsrika IMPERIUM som världen skådat och insé att människan  har mycket att lära - framförallt om SOLIDARITET, JÄMLIKHET, OMTANKE, RESPEKT.
Lite fakta som kanske t.o.m du kan förstå dig på. LÄS MER. LÄS RUNT. Försök förstå min poäng; http://www.4to40.com/encyclopedia/index.asp?id=11
På samma sätt som rädsla och okunskap skapar KRIMINALLITET så skapar det också FIENTLIGHET oss människor emellan, så Snälla, Älskade, Fantastiska Sverige - VAR VILLIGA ATT LÄRA OCH UTVECKLAS FRAMÅT -TILLSAMMANS-!!
So I quote;
"The first man who, having enclosed a piece of land, thought to himself of saying This is mine, and found people simple enough to believe him, was the real founder of civil society. From how many crimes, wars, and murders, from how many horrors and misfortunes might not any one have saved mankind, by pulling up the stakes, or filling up the ditch, and crying to his fellows: Beware of listening to this imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself belongs to nobody."
Det här är första gången jag läst och än mindre kommenterat på din blogg och om din idé är att röra upp liv för att tjäna pengar på att kränka de mindre lyckligt lottade så lyckas du ju bra med det (Good for you!), men det här är ju idiotiskt. Du är tydligen idiotisk. You just pulled a major DERP on our society.
..Tack Albin för citatet btw. Klockrent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0