Live by Learning

Karolina sover i min säng.
I Luv It <3

Idag hade jag samhällskunskap som första lektion, och då blev vi färdiga med ekonomi, vilket jag tycker är lite synd. Ett intressant ämne måste jag säga, något som är värt att lära sig lite extra om och som jag gärna skulle vilja ha lite mer koll på. Nu har jag svenska, där jag arbetar med en uppsats om asatron. Också rätt kul, men svårt att hitta någon konkret information om vår nordiska historia med säkra källor. Den mest tillförlitliga källan jag har är väl egentligen Maja Hagermans bok Det Rena Landet, i vilken hon försöker hitta någon slags förklaring till varför man i Sverige under 20-talet hade en sådan extrem övertygelse om den Svensk-Germanska rastypens överlägsenhet jämfört med andra "raser". Det är en väldigt intressant och bra bok som jag starkt rekommenderar till alla som söker kunskap och förståelse inför vår egen historia. Tack Anette som lånat ut den till mig!



Runsten från Gotland.



              Veckans To-Do-list
¤ Svenska B - Uppsats om Asatron
¤ Historia A - Bildspel "Svenska statens rasinstitut i Lund" 1922 och framåt
¤ Naturkunskap B - Science of Superheroes (Superman!)
¤
Hälsa på mamma och stängsla lite, så att vi snart kan släppa ut kvigorna och korna (söndag?)
¤ Äta. Är shiitahungrig! Men snart är det lunch, och torsdagar är bra. Torsdagar betyder dessert <3
¤ Stryka kjolar, tröja samt gardiner  + favoritklänningen!
¤ Hänga upp gardiner
¤ Tvätta lite till
¤ Städa, städa, städa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0