Mission Vinterdräkt .

Mission Vinterdräkt är egentligen en personlig utmaning. Jag ska försöka sporra mig själv till att hitta ett jobb, jobba, lägga upp en budget, spara lite pengar osv, och använder mig av bloggen för att ge mig själv något att sträva efter, och som kanske också gör mig mer intresserad av att blogga. Det hade varit kul att ha en blogg som överlevde ettårsdagen :P.
I grund och botten är det väl mer som en lååång önskelista, men jag kommer lägga upp saker som jag själv skulle tänka mig att köpa och en del saker mest för skojs skull.

Temat för Augusti Månad är Lila, en defenitiv favoritfärg som säkert kommer att ge inspiration till det resterande halvåret också.

Tio snabba om lila -
  1. Lila har sedan antiken stått för härskarställning och rikedom.
  2. Inom Kristendomen förknippas lila med högmod.
  3. I Japan signalerar lila rikedom och hög ställning.
  4. Piratpartiet har lila som partifärg.
  5. Vissa nyanser av lila förknippas med kvinnlig homosexualitet.
  6. Lila anses vara stärkande för självförtroendet.
  7. Ordet lila har använts i svenskan sedan 1800-talet, och kommer från franskans lilas, för syren.
  8. Violett, som flyter samman med lila, är den mest högfrekventa färgen av de som är synliga för det mänskliga ögat.
  9. Enligt bröllopstorget.se betyder en lila blomma "Jag önskar dig all välgång och lycka i livet".
  10. En bok jag ska försöka läsa den här månaden är Lila Hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie. Jag har läst rätt så mkt om den, men aldrig tagit mig till att läsa den själv. Men nu ni! (Ja, jag vet att den inte har något med temat att göra egentligen.. men whatever.)
Ha i åtanke att det här är något jag endast gör för Min Egen och Nöjes skull.

PeaceOut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0