Glädjeämne .

Idag är jag trötter. Är i H-sjö, kom hit igår. Gårdagskvällen var übermysig. Åt grillad kyckling, drack nåt glas vin. Niko och Valter satt och snackade musik, och självklart ledde det till att Valter drog fram LP-spelaren. Började med Janice Joplin, och sen hade mamma en massa skivor hon skulle spela. Det blev Prince, Kenta, Adam and the Ants osv. Nostalgiskt och kul! Har drömt om sommarstugenätter och barndomslekar hela natten. Varm choklad och nakna fötter i nyklippt, väldoftande gräs.

Lilla A är ju som alltid ett väldigt trevligt sällskap. Just nu har hon sitt eftermiddagsnap, men hon vill inte riktigt sova. Sitter här i köket och hör henne prata tyst för sig själv. Då och då skrattar hon till, och jag undrar vad hon tänker på. Hon har ju inga somhelst problem att underhålla sig själv. Tänkter tillbaka på när jag var liten, och minns tydligt och väl de kvällar man bara inte kunde sova, hur hjärnan gick igång. Undrar hur många världskartor jag ritat upp på väggen med fingertopparna, hur fantastiskt roande en mönstrad tapet kunde vara.
  Igår gick vi på jakt efter smådjur. Vi har redan tidigare undersökt dammens invånare (som t.ex mygglarver och grodyngel), men igår fick vi se sländor, fjärilar, humlor, flugor, larver av olika slag och massa mer. Hon är lite osäker när det kommer till insekter, troligtvis mycket tack vare brämsen, som bitit henne rätt ordentligt i ryggen.

Nu är hon uppe, pigg och glad som oftast. Underbara, älskade lilla människa.


Har försökt ett tag nu att ladda upp lite bilder, men här ute i skogen är internet inte alltid så lätt att komma överrens nu. Ska bege mig ut och fota lite, så kanske blir det bilder lite senare ist.

Hare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0